پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

مشاوره و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش
پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

مشاوره و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش

دونکتۀ مهم دربارۀ پیگیری مشتریان احتمالی

1- برخلاف این واقعیت که پیگیری مشتریان احتمالی یکی از مهمترین بخشهای فرآیند بازاریابی مستقیم است، ولیکن خیلی از فعالیتهای بازاریابی به علت خوب انجام نشدن این بخش، بی نتیجه به پایان می رسند. خیلی از بازاریابان مرحلۀ پیگیری را جدی نمی گیرند. بعضی از بازاریابان روشهای پیگیری کارآمد را نمی شناسند و به همین علت هم در کارشان موفقیتهای چندانی تجربه نمی کنند. بخش اندکی از بازاریابان که اهمیت پیگیری را به خوبی درک کرده اند و انجام صحیح و روشمند آن را هم به خوبی صورت می دهند، بازاریابان موفق و پردرآمدی هستند. یادمان باشد که هر چقدر هم که در برخورد نخستین خود موفق باشیم، نمی توانیم همه چیز را بر دوش همان جلسۀ اول بگذاریم. خیلی از مشتریان احتمالی خیلی زود ما را فراموش می کنند؛ ما و حرفهایمان را. پیگیری صحیح در واقع همراه مشتری ماندن تا لحظۀ تصمیم قطعی است.

2- بسته به نوع بازار و محصولاتی که ارائه می کنیم، پیگیری ها متفاوت اند. برای بعضی از بازارها پیگیری ها سریع و کوتاه مدت اند و برای برخی دیگر نه. ممکن است پیگیری یک مشتری احتمالی یک یا چند سال به درازا بکشد. هر چقدر که هزینه کرد یک مشتری احتمالی برای خرید از ما بیشتر باشد، پیگیری طولانی مدت تر و پچیده تر است. مواظب باشیم که پیگیری به دنبال مشتری احتمالی رفتن است و نه جلوتر از او رفتن. درست مثل پدری که در روند تعلیم دوچرخه سواری به دنبال کودکش می دود. پدر تنها و تنها مواظب است که کودکش از مسیر صحیح منحرف نشود، گاه به گاهی او را تشویق به ادامه مسیر می کند، گاه به گاهی نکات مهمی را گوشزد می کند و تنها وقتی دوچرخه را می گیرد که مطمئن باشد کودکش نمی تواند از عهدۀ این کار برآید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد