پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

مشاوره و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش
پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

مشاوره و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش

عادت

سالها پیش، آزمایشی توسط ‫‏دانشمندان زیست شناسی انجام شد که نتیجه آن حتی مورد استفاده تئوری سازان جامعه شناسی نیز قرار گرفت.

در آزمایش اول....
  دانشمندان یک قورباغه زنده را در یک ظرف آب در حال جوشیدن انداختند . شدت شوک وارد شده به قورباغه به حدی بود که با جهشی سریع از ظرف حاوی آب جوش بیرون پرید . دانشمندان جهت اطمینان از درستی آزمایش خود این آزمایش را با قورباغه های متعدد اجرا کردند که باز هم همین نتیجه حاصل شد.

در آزمایش دوم... قورباغه ای در یک ظرف حاوی آب با دمای اتاق قرار داده و ظرف مذکور نیز بر روی یک اجاق روشن گذاشته شد . درجه اجاق طوری تنظیم شد تا آب به آرامی به نقطه جوش برسد . با توجه به اینکه آب آرام آرام داغ میشد لذا قورباغه واکنشی نشان نمیداد.
قورباغه در ‫‏آب جوش کاملا پخته شد ، اما هرگز از آب بیرون نپرید. دانشمندان باز هم جهت اطمینان بیشتر این آزمایش را با قورباغه های دیگری نیز انجام دادند که مجددا همین نتیجه حاصل شد.
جامعه شناسان با بررسی تاریخ و زندگی جوامع مختلف بشر به این نتیجه رسیدند که انسان نیز در طول تاریخ به همین شکل عمل کرده است!! و عادت کردن به شرایط به سادگی از او یک قورباغه پخته می سازد!!
همه ما ممکن است در ‏زندگی شخصی ، ‫اجتماعی و حرفه ای خود شرایطی داشته باشیم که به مرور زمان به پذیرش آن عادت کرده ایم و با آنکه ممکن است بعضی از آنها را نپسندیم ولی تلاشی نیز برای گریز از آن نمی کنیم.
نتیجه : شاید قورباغه ها نتوانند تغییر کنند اما انسان ، می تواند.
مراقب پخته شدن خود و یا سازمانتان باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد