پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

مشاوره و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش
پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

پیشکش به آنان که بهای آرزوهایشان را می پردازند

مشاوره و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش

چگونه داستان کسب‌وکار کوچک خود را بگوییم؟

در یکی از بهترین سخنرانی‌های TED سایمون سینک گفت: “تعداد بسیار کمی از افراد و شرکت‌ها می‌توانند به وضوح بیان کنند که چرا کاری را انجام می‌دهند.” به عبارت دیگر اکثر کسب‌وکارها می‌دانند چه چیزی انجام می‌دهند و چگونه آن‌ را انجام می‌دهند، اما نمی‌دانند چرا آن کارها را انجام می‌دهند!  
زمانی‌که در مورد داستان‌سرایی برای کسب‌وکار صحبت می‌کنیم، اغلب باید از خود بپرسیم که چه داستانی برای گفتن داریم؟ اگر داستان‌سرایی به درستی انجام شود تاثیر گسترده‌ای بر برند شما خواهد داشت، چیزی که در چشم‌انداز رقابتی امروز ضروری است.

در زمانی که صدها و هزاران برند برای رقابت و جلب توجه از همان تاکتیک‌های بازاریابی قدیمی استفاده می‌کنند، شما باید منحصر به فرد بوده، دیده و شنیده شوید. اینجاست که داستان‌سرایی به کمک شما می‌آید و باعث تفاوت شما می‌شود. چرا؟ به خاطر این‌که مردم دوست دارند یک داستان خوب به جای حقایق سرد بشنوند. اما چگونه می‌توانیم یک داستان کسب‌وکار خوب که واقعا موثر باشد بگوییم؟ در ادامه چند راهنمایی آورده شده است:

داستان خود را بدانید

داستان‌سرایی واقعی درک چیزی که باعث می‌شود کسب‌وکار شما منحصر به فرد باشد. داشتن فقط یک داستان ساده برای کسب‌وکارتان کافی نیست، شما باید بدانید چه چیزی باعث می‌شود کسب‌وکار شما منحصربه‌فرد و متمایز باشد.

چیزهایی مثل: در روزهای اول با چه خطرهایی برخورد کردید؟ چگونه بر موانع غلبه کردید؟ چه درس‌هایی یاد گرفتید و سایر بینش‌هایی که برای یک داستان ضروری است. پاسخ شما به این پرسش‌ها داستان سازمان شما را تشکیل می‌دهند. این عوامل هستند که تصویر برند شما را در ذهن مخاطبان، زمانی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید، شکل می‌دهند.

داشتن صدای متقاعدکننده

ایده داستان‌سرایی این است که شما چگونه می‌توانید به خوبی توجه مخاطبان‌تان را جلب کنید و آن‌ها را در سطح عاطفی درگیر کنید. داستان کسب‌وکار خود را ساده نگه‌دارید و اجازه دهید خودواقعی شما از طریق داستان بدرخشد. در این‌صورت است که داستان شما متقاعد کننده خواهد بود و مخاطبان به اندازه کافی هوشمند هستند تا آن را تشخیص دهند.

اطمینان داشته باشید که داستان شما در همه کانال‌ها توزیع شده است

هنگامی که شما یک داستان را به خوبی ساختید، نیاز دارید که آن را در سراسر کانال‌های متعدد توزیع کنید. کانال‌های رسانه‎‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و انجمن‌ها. مکان‌هایی را که به احتمال زیاد مخاطبان‌تان در آن حضور دارند، بیابید و داستان خود را بر روی آن کانال‌ها توزیع کنید.

هم‌چنین فرمت‌های مختلف داستان خود را ایجاد و در کانال‌های مختلف توزیع کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید داستان خود را در قالب ارائه برای اسلایدشیر و یا از طریق ویدئو در یوتیوب بیان کنید.

 تکمیل داستان به مرور زمان

همان‌طور که کسب‌وکار شما رشد می‌کند، فصل‌های بیشتری به داستان خود اضافه کنید. این باعث می‌شود داستان خود را بروز کنید و مخاطبان را از تغییراتی که در برندتان رخ می‌دهد آگاه کنید.

داستان‌سرایی یک راه بسیار خوب برای ایجاد یک ارتباط عاطفی با مخاطبان و تمایز با رقبا است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد